Παρασκευή 23 Μαρτίου 2007

Η συζήτηση στη Βουλή και η πραγματικότητα στη ζωή

Χωρίς εκπλήξεις και με τις γνωστές θέσεις τους να διατυπώνονται και για μια ακόμη φορά ενώπιον του κοινοβουλίου κύλησε η χθεσινή εκτός ημερήσιας διάταξης συζήτηση στη Βουλή. Ο πρωθυπουργός επανέλαβε την θέση του για μηδενική ανοχή στη διαφθορά, ενώ ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης επανέλαβε το αίτημα του για άμεση προσφυγή στις κάλπες.
Η αριστερά επικέντρωσε τα πυρά της στο ομόλογο χρησιμοποίησε ‘όμως και το βήμα της βουλής για να αναφερθεί επίσης και στο χώρο της παιδείας επιμένοντας στην άρνηση της να εφαρμόσει το νόμο – πλαίσιο.
Από τη βουλή δεν βγήκε η μεγάλη είδηση που λένε και στα δημοσιογραφικά γραφεία, μολονότι η συζήτηση επεκτάθηκε σε μια εφ όλης της ύλης παρουσίαση οικονομικών πεπραγμένων της μιας πλευράς και προγραμματικών εξαγγελιών της άλλης.
Και ενώ στην πολιτική όλα τα ίδια μένουν, στην αγορά πολλά αλλάζουν διαψεύδοντας όσους περιμένουν από το κράτος να κινήσει τα νήματα της ανάπτυξης.
Στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών για παράδειγμα, από τη μια έχουμε την Ολυμπιακή που φυτοζωεί και πνίγεται στα χρέη της, περιμένοντας ως μάνα εξ ουρανού κάποιον ιδιώτη να την σώσει, μια και το κράτος την βούλιαξε και από την άλλη την AEGEAN να ανανεώνει πλήρως τον στόλο της με 19 καινούργια Airbus 320 που συνολικά έχει παραγγείλει, τα τρία πρώτα παραλήφθηκαν ήδη, και άλλα 8 που προτίθεται να αγοράσει μετά το 2010 με σκοπό να επεκτείνει ακόμη περισσότερο το δίκτυο της, πραγματοποιώντας έτσι μιαν επένδυση της τάξεως των 800 εκατομμυρίων ευρώ.
Η Αττική Οδός που υπήρξε ιδέα ιδιώτη εργολήπτη, του Γ. Μπατατούδη και η εκμετάλλευση της μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής πέρασε στην εταιρία που ανέλαβε το έργο, είναι ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος υψηλής ασφάλειας. Νέοι άνθρωποι και ευγενικοί εργάζονται στα διόδια και το οδόστρωμα δεν έχει κανένα ψεγάδι. Αντίθετα στην εθνική οδό στα διόδια οι εργαζόμενοι στα διόδια είναι βλοσυροί και συχνά βαριεστημένοι.
Όσοι για τις λακκούβες αυτές είναι αμέτρητες μια και οι φορείς τσακώνονται για το ποιος έχει την αρμοδιότητα να τις κλείσει.
Αλλά και ο αγωγός Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη, υπήρξε ιδέα ιδιωτών και όχι κάποιου κρατικού φορέα, των Γρηγοριάδη του ομίλου Λάτση που δεν ζει πια και του Δ. Κοπελόύζου που εκπροσωπεί στην χώρα μας την ρωσικά Γκας Πρόμ. Κάποιο υποστήριξαν ότι κακώς θα εκμεταλλευθούν το έργο ιδιώτες. Μολονότι η συμφωνία προβλέπει αποπεράτωση του έργου το 2011, εν τούτοις ο όμιλος των εταιριών που θα τον κατασκευάσει πιστεύει ότι το έργο θα είναι έτοιμο μέχρι το 2009.
Γίνεται φανερό ότι σε πολλούς τομείς οι ιδιώτες που διαχειρίζονται υποδομές και επιχειρήσεις, ολοκληρώνουν τα έργα πιο γρήγορα, τα συντηρούν σωστά και παρέχουν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου. Δεν γίνεται το ίδιο σε ότι εμπίπτει στην διαχείριση του δημοσίου, όπου η αδιαφορία αφήνει τις υποδομές να ρημάζουν και η δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία σε συνδυασμό με τη μονιμότητα έχει σαν αποτέλεσμα την αδιαφορία για την εξυπηρέτηση των πολιτών.