Τρίτη 6 Μαρτίου 2007

Φρένο στις αλλαγές συνδικαλιστικές μειοψηφίες

Το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ-ΤΕΙ είναι αντιδημοκρατικό, ανεφάρμοστο και αντισυνταγματικό. Όλα αυτά υποστηρίχθηκαν στη διάρκεια του τριήμερου συνεδρίου της ΠΟΣΔΕΠ. Το κερασάκι αναφέρει ότι οι συνδικαλισμένοι στην ομοσπονδία καθηγητές των Πανεπιστημίων, δεν πρόκειται να εφαρμόσουν το νόμο. Ποιους εκπροσωπεί όμως η ΠΟΣΔΕΠ; Το σύνολο των καθηγητών; Όχι βεβαίως, γιατί στους δώδεκα και πλέον χιλιάδες καθηγητές οι τρεις μόνο χιλιάδες είναι συνδικαλισμένοι στην ΠΟΣΔΕΠ και από αυτούς το 60% ψήφισε την διοίκηση που αγωνίζεται ακόμη και με ομιλίες στους φοιτητές στην διάρκεια των συνεδριάσεων τους, για την ανάγκη της συνέχισης των καταλήψεων δηλ. των κλειστών πανεπιστημίων.
Οι αριθμοί αποδεικνύουν ότι η ΠΟΣΔΕΠ επ ουδενί δεν εκπροσωπεί το σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας των καθηγητών μια εκφράζει ένα μικρό τμήμα των πανεπιστημιακών δασκάλων. Μιλούν για αντιδημοκρατικό νομοσχέδιο, την ώρα που φέρονται κατά τρόπο προσβλητικό απέναντι στο κοινοβούλιο, όταν αρνούνται να μιλήσουν με τους εκπροσώπους του ελληνικού λαού στο ναό της δημοκρατίας.
Οι δημοκρατικοί πολίτες, σέβονται τις απόψεις των συντεταγμένων οργάνων της πολιτείας και δεν αρνούνται, όταν δεν τους βολεύει ή δεν τους συμφέρει,τους κανόνες και τους όρους του δημοκρατικού παιχνιδιού.
Παράδειγμα αυτού του σεβασμού των νόμων της συντεταγμένης πολιτείας έδωσε από αρχαιοτάτων χρόνων ο Σωκράτης, που αποδέχθηκε την εσχάτη των ποινών, μολονότι και άδικη ήταν και η ευκαιρία του δόθηκε να δραπετεύσει από την φυλακή.
Ακούστηκε από σύνεδρο της ΠΟΣΔΕΠ ότι το αντισυνταγματικό σκέλος του υπό ψήφιση νομοσχεδίου προκύπτει στο περί ασύλου άρθρο. Το να ζητάει, οι πρυτανικές αρχές να ορίσουν τους χώρους του ασύλου, σε μια εποχή που τα πανεπιστήμια δεν είναι οι παλιές προκαθορισμένες κτιριακές εγκαταστάσεις, είναι αντισυνταγματικό, ή μήπως ζούμε στην «δημοκρατία» της ομοφωνίας και όχι της πλειοψηφίας;
Από την άλλη πλευρά οι πανεπιστημιακές αρχές σε ρόλο Ποντίου Πιλάτου νίπτουν τας χείρας τους και ζητούν αναβολές και παγώματα του νομοσχεδίου, προφανώς μέχρι να το ξεχάσουμε.
Είναι ηλίου φαεινότερο ότι κάποιοι προφασίζονται χίλιες δυο δικαιολογίες, για να μείνουν τα πράγματα ως έχουν, μια και δεν θέλουν να γίνει τίποτα και φυσικά να μην αλλάξει τίποτα. Οι θέσεις τους για αλλαγές είναι θολές και προβάλλουν αντιρρήσεις για τις αντιρρήσεις. Η παραπαιδεία , η ημιμάθεια η απουσία κάθε ελέγχου σε διδασκόμενους και διδάσκοντες τους βολεύει και απορρίπτουν σαν τον διάολο το λιβάνι, κάθε μορφής αξιολόγηση.
Γι αυτό δεν προσέρχονται στο διάλογο, γι αυτό δεν κάνουν καμιά ουσιαστική πρόταση και γι αυτό θέλουν αενάως να μελετούν τις προτάσεις για αλλαγές και να μην αποφαίνονται ποτέ, για το περιεχόμενό τους.
Ζούμε σε μια κοινωνία που οι λίγοι με επιδεξιότητα και μαεστρία, αυτό το γνωρίζουν καλά μπορούν να εμποδίζουν τους πολλούς να έχουν στον ήλιο της Ευρώπης μια καλύτερη μοίρα.