Πέμπτη 12 Απριλίου 2007

Κάθε λιμάνι και καημός

Έρευνα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που έγινε για λογαριασμό της Ένωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας απέδειξε ότι 17 από τα 113 λιμάνια της χώρας που δένουν πλοία, δεν πληρούν τις βασικές προϋποθέσεις ασφαλείας. Το δαιμόνιο του Έλληνα ναυτικού είναι αυτό που έχει αποτρέψει πολλά ναυτικά ατυχήματα. Ελλείψεις μικρές ή μεγάλες παρουσιάζουν όλα τα λιμάνια που περιλαμβάνονται στη μελέτη του ΕΜΠ, ενώ πιο επικίνδυνο απ όλα κρίνεται το λιμάνι Αθηνιός της Σαντορίνης. Ως πλέον επικίνδυνα χαρακτηρίζονται δημοφιλή λιμάνια, όπως αυτό της Ραφήνας, του Λαυρίου, αλλά και του Ηρακλείου, της Μυκόνου, της Πάρου, της Νάξου, της Άνδρου της Σάμου. Όπως λένε κάθε λιμάνι και καημός, έτσι και στην περίπτωση της ασφάλειας, κάθε κάβος για τα πλοία παρουσιάζει τις δικές του ελλείψεις.
Άλλα λιμάνια δεν εγγυώνται ασφαλή προσέγγιση των πλοίων, άλλα δεν διαθέτουν τις απαιτούμενες εγκαταστάσεις νέας τεχνολογίας, άλλα δεν προστατεύονται από τους υψηλούς κυματισμούς, ενώ κάποια στερούνται παντελώς πυρασφάλειας.
Πέρα από τα προβλήματα στη θάλασσα, υπάρχουν άλλα και στη στεριά μια και 103 από τα 113 δεν παρέχουν επαρκείς διευκολύνσεις στη χερσαία ζώνη για επιβάτες και οχήματα.
Οι διαπιστώσεις αυτές, που δεν είναι χθεσινές, έγιναν το 2003, αλλά οι αρμόδιοι αγρόν ηγόρασαν, μια και τις έστειλαν στα καλάθια των αχρήστων τους και σοβαρές είναι και τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν, για τα όργανα της Πολιτείας.
Το τι έγινε από τότε μέχρι σήμερα οφείλουν να μας πουν οι υπεύθυνοι υπουργοί, τόσο της παρούσας κυβέρνησης, όσο και της προηγούμενης. Γιατί αντί να σπαταλήσουν τα πολλά δισεκατομμύρια, σε σταθερές τσιμεντένιες κατασκευές, για τα έργα των Ολυμπιακών, που σήμερα ρημάζουν μια και δεν υπάρχουν, ούτε σχέδια για την αξιοποίηση τους, ούτε χρήματα για την συντήρησή τους, θα μπορούσαν να μιμηθούν την Ατλάντα που έφτιαξε ελαφρές λυόμενες κατασκευές και μετα τις μάζεψαν και απέδωσαν τους χώρους, για άλλες χρήσεις. Αντίθετα στη χώρα μας έφτιαξαν γήπεδα αγωνισμάτων που την επομένη των αγώνων ήταν άχρηστα, μια και δεν προσφέρονται για καμία παραγωγική αξιοποίηση.
Αποδείχθηκε ότι το κόμμα που ήταν στην εξουσία έως το 2004 δεν είχε κανένα σχέδιο για την αξιοποίηση αυτών των τεράστιων κατασκευών, αλλά και αυτό που ακολούθησε δεν μπόρεσε να βρει μια άκρη με τα Ολυμπιακά έργα.
Κατά τα άλλα δεν υπάρχουν τα απαραίτητα κονδύλια για να γίνουν τα λιμάνια μας ασφαλή. Λιμάνια από τα οποία διακινούνται εκατομμύρια Έλληνες και ξένοι κάθε χρόνο.
Τα λιμάνια πέρα από την ασφάλεια, πρέπει να παρουσιάζουν και μια ελκυστική εικόνα, γιατί αποτελούν και την πύλη εισόδου σε κάθε επισκέπτη.
Με αυτή την έννοια τα λιμάνια και ο πέριξ χώρος χρειάζονται έργα αναμόρφωσης, αν θέλουμε να βλέπουμε τουρίστες στη χώρα μας.
Διαφορετικά σύντομα θα τους αναζητούμε με το κιάλι, όπως ο Ροβισόνας Κρούσος το καράβι της σωτηρίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: